دریافت کد ساعت
بهار 89 - دکترمحمدحسین احمدزاده
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زمام دار و کردار، راننده و نفس(مرکبی) سرکش است . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 فروردین 10

عرق سوز ، پیشگیری و درمان

 

بیماری‌های فصل گرم سال به طور کلی به دو دسته تقسیم می ‌شوند:

الف) بیماری‌های پوستی با منشا عفونی

ب) بیماری‌های پوستی مرتبط با نور خورشید

علت عرق سوز شدن

اغلب کودکان وقتی پوست‌شان عرق‌سوز می ‌شود که والدین‌شان لباس‌های خیلی گرم به آنها بپوشانند. به همین علت است که به پدران و مادران جوان توصیه می ‌شود که لباس‌های خیلی گرم به کودکان‌شان نپوشانند.یک لباس معمولی مانند لباس افراد عادی کافی است تا کودکان در دمای عادی مانند بزرگسالان فعالیت کنند. به طور معمول، غدد عرق کودکان مانند بزرگسالان هنوز به خوبی رشد پیدا نکرده است، بنابراین ممکن است به راحتی در چین‌های بدن‌شان آثار عرق‌سوز شدن دیده شود.این جوش‌ها اغلب در سه تا چهار روز بهبود می ‌یابند، ولی اگر پس از گذشت این زمان هنوز جوش‌ها باقی بودند و کودک شما تب کرد، لازم است با یک پزشک مشورت کنید. عرق‌سوز شدن بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود نمی ‌آید، بلکه زمانی ایجاد می ‌شود که گرمای بیش از اندازه‌ به بدن برسد و بدن با تولید بسیار زیاد عرق، واکنش نشان ‌دهد.

چاره عرق‌سوز شدن چیست؟فراموش نکنید، عرق‌سوزشدن، خودبه‌خود بهبود می یابد. بنابراین نیاز به دارو و پزشک نیست. شما می توانید به توصیه های زیر عمل کنید تا از شر این خارش‌های پوستی خلاص شوید.

لباس‌های خنک بپوشید:وقتی به منزل می ‌رسید، لباس های تنگ و پلاستیکی را کنار بگذارید و لباس‌های نخی ، گشاد و خنک بپوشید.

دوش آب سرد بگیرید:دومین قدم این است که بخش‌هایی از پوست‌تان را که عرق‌سوزشده است، خنک کنید. برای این کار می‌ توانید از باد سرد سشوار استفاده کنید یا دوش آب سرد بگیرید.

هوا به جای حوله:همه ما عادت داریم بعد از حمام کردن با حوله پوست بدن را خشک کنیم، ولی این‌ بار حوله را کنار بگذارید و اجازه دهید بخش‌هایی از بدن‌تان که عرق‌سوز شده‌، در معرض هوای آزاد خشک شود.

کرم‌های ضد حساسیت:اگر پوست شما حساس است و احساس خارش دارید، می توانید از کرم “هیدروکورتیزونبرای از بین بردن حساسیت استفاده کنید.

لباس‌های تابستانه:برای اینکه دوباره عرق‌سوز نشوید، در هوای گرم تابستان، تلاش کنید لباس‌های خنک تر و جنس نخی بپوشید. در ضمن تا می ‌توانید لباس کمتری در تابستان به تن کنید.

هوای خنک و خشک:بهترین درمان عرق‌‌سوزشدن پوست آن است که در محیطی خنک و بدون رطوبت قرار بگیرید، برای مثال در یک اتاق، کولر روشن کنید و رطوبت هوا را نیز تنظیم کنید. برخی از سیستم‌های خنک‌کننده هوشمند می ‌توانند دما و رطوبت اتاق، خانه و محل کارتان را تنظیم کنند.

از پودر بچه استفاده کنید:اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زیاد عرق می ‌کنید، می ‌توانید از پودر بچه برای پیشگیری از عرق‌سوزشدن پوست بدنتان استفاده کنید. پودر بچه پوست شما را خشک نگه می‌ دارد. پودرها عرق را به خود جذب کرده و علاوه بر آنکه سطح پوست را خشک نگه‌ می ‌دارند، از عرق‌سوزشدن مجدد پوست نیز جلوگیری می کنند.
تابستان و عرق زیادعرق‌سوزشدن، معمولا حاوی جوش‌های دانه مانند قرمز و یا صورتی رنگی هستند که در بخش‌هایی از بدن که به وسیله لباس پوشانده می ‌شوند، دیده می ‌شود. زمانی سر و کله این جوش‌ها روی پوست پیدا می ‌شود که دهانه غدد عرق مسدود و مجرای آنها متورم ‌شود.کودکان قربانیان درجه اول عرق‌سوزشدن هستند و مادرانی که نوزاد دارند، با این دردسر روبرو هستند، ولی خیلی از بزرگترها هم وقتی در آب ‌و هوای گرم و مرطوب رفت‌وآمد کنند، به این عارضه پوستی دچار می‌ شوند.اگر شما مجبورید در آب‌ وهوای گرم و مرطوب تابستان کار کنید، به دلیل عرق‌کردن زیاد ممکن است عرق‌سوز شوید. این التهاب پوستی سن و سال نمی ‌شناسد، ولی بیشتر کودکان را گرفتار می‌ کند و اغلب روی کشاله‌ران، آرنج و زانو دیده می ‌شود.
پیشگیری از عرق‌‌سوزشدن کودکان

1 هر ساعت کهنه و پوشک کودک را کنترل کنید و اگر آلوده شده است، آن را سریع عوض کنید.

2 پس از هر بار عوض کردن کهنه بچه، او را با آب ‌ولرم و صابون ملایم بشویید.

3 اجازه بدهید پس از شستن بچه، ابتدا بدن او خشک شود. سپس او را پوشک کنید.

4برای اینکه پوست پاهای کودکتان، عرق سوز نشود، کرم ” زینگ اکساید” را به پوستش بمالید.

5 شلوارهای پلاستیکی به کودکتان نپوشانید.

6 اگر کودک شما به یک نوع پوشک حساس است، نوع پوشک کودک را تغییر دهید.

7 اگر شما عادت دارید از کهنه‌های پارچه‌ای سنتی برای کودک استفاده کنید، آنها را بعد از هر بار شستشو، 15 دقیقه در آب جوش بجوشانید تا اثرات مواد شوینده و میکروب‌ها از روی آن زدوده شود.

8 وقتی پای کودک عرق‌سوز شده است، از پودر تالک روی پوستش استفاده نکنید. پودر تالک ممکن است وارد ریه کودک شود و ایجاد عفونت کند.



 نوشته شده توسط دکترمحمدحسین احمدزاده در دوشنبه 89/3/17 و ساعت 1:42 عصر | نظرات دیگران()
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
ابولای کشنده
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
کد جستجوگر گوگل
دریافت کد
« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools